Cvitbivic Emilio. Competition: forms, facts and fiction. The Macmillan Press Ltd., New York, 1993.
Gardian Manfred F. The difficult, but rewarding way of turning R&D result into business success. В сборнике: Management Training and R&D. Consept for Enterprises under Transition. NATO ASI Series. 4. Science and Technology Policy, vol. 12, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1996.
Pickle Hal B., Abrahmson Royce L. Small business management/ John Wiley & Sons, New York, 1990.
Porter, Michael E. Compatitive Strategy. The Free Press, New York, 1980.
Stringer, Robert A., Uchenick Joel L. Strategy traps and how to avoid them. Lexington Books., New York,1986.
Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент. СПб.:Питер Ком, 1998.
Материалы семинара: UNIDO/ICS Training Course on Technology Transfer Management, Региональный Фонд научно-технического развития Санкт-Петербург., 14-18.07.1997, СПб.:Рукописн.
В курсе «Менеджмент» рассматриваются методологические основы менеджмента, роль системного анализа, а также
проблемы адекватного использования возможностей технологий управления.